وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

مجموعه مقالات ، کتب ، حل المسائل ، نرم افزار و در کل کاملترین مرجع مهندسی مکانیک

وبلاگ تخصصی مهندسی مکانیک

مجموعه مقالات ، کتب ، حل المسائل ، نرم افزار و در کل کاملترین مرجع مهندسی مکانیک

این وبلاگ که با هدف آشنایی بازدیدکنندگانش در زمینه مکانیک - اعم از ساخت و تولید ، تاسیسات ، کلیه صنایع فلزی ، ماشین سازی ، طراحی مهندسی و ... - و ارائه مطالب آزاد علمی و مهندسی جمع آوری شده از مقالات ، کتب و سایت های اینترنتی فعالیت می کند توسط اینجانب مرتضی محمدی نوشته شده است .

مطالب این سایت از منابع گوناگونی جمع آوری شده اند که برخی از آنها منبع شان نامعلوم می باشد به همین دلیل اگر شخصی یا گروهی اعتراضی نسبت به مطلبی داشت در قسمت نظرات بگوید تا منبع آن را قرار دهم .

بایگانی

ماشینکاری وایرکات 

ماشینکاری وایرکات، فرآیند براده‌ برداری است که در آن از یک منبع با انرژی ترموالکتریکی به‌منظور براده‌برداری استفاده می‌شود.

فرآیند برشکاری به‌وسیله جرقه‌های متناوب و کنترل شده‌ای است که بین الکترود یعنی سیم و قطعه کار زده می‌شود. الکترود سیم نازکی است که از قرقره باز شده و از درون قطعه کار عبور کرده و از سمت دیگر توسط مکانیزم مربوطه خارج می‌شود. بین سیم و قطعه کار فاصله کوچکی به نام گپ وجود دارد که در حین انجام ماشینکاری مایع دی‌الکتریک آن را دربر می‌گیرد و در ولتاژ مناسب تخلیه الکتریکی بین سیم و قطعه کار اتفاق می‌افتد یعنی قطعه کار بار منفی والکترود بار مثبت میگیرد واز نزدیک شدن این دو به هم وایجاد جرقه ،قطعه کار خورده شده و ماشینکاری میشود و مایع دی‌الکتریک آنها را از محل شستشو می‌دهد و فرآیند براده‌برداری انجام می‌گیرد.( دی‌الکتریک موجب ایجاد تخلیه الکتریکی بین الکترود و قطعه کار می‌گردد.)کنترل دقیق دما صورت می گیرد ومسیر چندبار طی می شود هربار قدرت الکتریکی جرقه ها کاهش می یابد تا پرداخت سطح افزایش یابد.

 

دریافت
حجم: 6.56 مگابایت
توضیحات: جزوه اول

 

دریافت
حجم: 3.37 مگابایت
توضیحات: جزوه دوم

 


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی