تحلیل تغییر ضرایب دروس مهندسی مکانیک ارشد 99
ضرایب برخی دروس مهندسی مکانیک برای کنکور ارشد 99 نسبت به کنکور سال های گذشته تغییر کرده است. این تغییر ضرایب می تواند روی کیفیت مطالعه داوطلبان ارشد مهندسی مکانیک 99 تاثیر گذار باشد. تحلیل تغییر ضرایب دروس مهندسی مکانیک ارشد 99 انجام گرفته است می تواند کمک زیادی برای داوطلبان این رشته باشد.
تحلیل تغییر ضرایب دروس مهندسی مکانیک ارشد 99
سازمان سنجش طی اطلاعیهای جدول اصلاحات و تغییر ضرایب دروس در کنکور ارشد 99 را منتشر کرد که در بسیاری از رشته ها تغییراتی در ضرایب نسبت به سالهای گذشته اعمال شده بود. رشته مهندسی مکانیک نیز شامل این تغییرات می شود و شرایط بعضی از گرایشها با تغییراتی همراه بود. در این مطلب ابتدا تغییرات اعمال شده معرفی میشود و سپس این تغییرات مورد تحلیل و ارزیابی قرار میگیرد البته قابلذکر است که تمامی تحلیل انجام شده نظر نویسنده و بر اساس تجارب شخصی و روند کنکور در سالهای اخیر است و پیشبینیای از شرایط کنکور 99 است. برای دادن نظر قطعی در مورد تغییرات اعمال شده باید تا پایان نتایج کنکور 99 و بررسی نتایج آن صبر کرد.
تغییر ضرایب دروس در کد رشته های مهندسی مکانیک ارشد 99
تغییرات ضرایب در مجموعه مهندسی مکانیک برای کنکور کارشناسی ارشد 99 فقط در سه کدضریب 1 (ساخت و تولید)، کدضریب 2 (طراحی کاربردی و...) و کدضریب 9 (سیستمهای میکرو و نانو الکترومکانیک) اعمال شده است،که در ادامه به تحلیل این تغییر ضرایب در کد رشته های مختلف مهندسی مکانیک می پردازیم و اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم که بتوانید شرایط مطالعه و برنامه ریزی را با این تغییرات همگام کنید.
تغییر ضرایب دروس مهندسی مکانیک ارشد 99 - کد ضریب ساخت و تولید
بیشترین تغییرات ضرایب دروس مهندسی مکانیک در کنکور ارشد 99 در این کد ضریب 1 یعنی گرایش ساخت و تولید اعمال شده است که در جدول زیر ضرایب کنکور 98 و کنکور 99 مقایسه شده است.
همانطور که در جدول تغییر ضرایب دروس مهندسی مکانیک زیر مشخص است به ضرایب باکسهای ریاضی، حرارت و سیالات، جامدات و دینامیک ارتعاشات هرکدام یک واحد اضافه شده است.
جدول مقایسه ضرایب کنکور مهندسی مکانیک 98 و 99
تغییر ضرایب دروس مهندسی مکانیک ارشد 99 - کد ضریب طراحی کاربردی، تسلیحات، فناوری ماهواره و ماشینهای ریلی
در کد ضریب طراحی کاربردی، تسلیحات، فناوری ماهواره و ماشینهای ریلی تغییر ضرایب فقط در یک باکس رخ داده است. یک واحد به ضریب باکس دینامیک و ارتعاشات اضافه شده است و از دو به سه تغییر یافته است. ضرایب کامل در جدول تغییر ضرایب دروس مهندسی مکانیک قابل مشاهده است.
جدول مقایسه ضرایب کنکور مهندسی مکانیک 98 و 99
تغییر ضرایب دروس مهندسی مکانیک ارشد 99 - کد ضریب سیستمهای میکرو و نانو الکترومکانیک
گرایش سیستمهای میکرو و نانو الکترومکانیک قبلاً زیرمجموعه کد ضریب 1 و همراه با ساخت و تولید بود که به دلیل تغییر ضرایب ساخت و تولید از این کد ضریب 1 خارج شده است و کد ضریب جدید 9 را ایجاد کرده است. ضرایب کد ضریب 9 همانند ضرایب سال گذشته کد ضریب 1 و این گرایش است. درواقع ضرایب این گرایش تغییر نکرده است و فقط به دلیل تغییر ضرایب کد ضریب یک، کد ضریب جدیدی با همان ضرایب قبلی به آن اضافه شده است.
تحلیل تغییر ضرایب دروس مهندسی مکانیک ارشد 99
برای تحلیل تغییر ضرایب دروس مهندسی مکانیک همانطور که قبلاً هم گفته شد تا برگزاری کامل یک کنکور با ضرایب جدید و مشخص شدن کامل نتایج، نمی توان با قطعیت کامل درباره اثر تغییر ضرایب صحبت کرد اما سعی شده است که با بررسی کارنامه های کنکور و در نظر گرفتن روند انتخاب رشته داوطلبان در سالهای اخیر به تحلیل هایی نزدیک به واقعیت رسید. در ادامه به تحلیل تغییر ضرایب دروس مهندسی مکانیک ارشد 99 می پردازیم.
تحلیل تغییر ضرایب دروس مهندسی مکانیک ارشد 99 - کد ضریب ساخت و تولید
تحلیل تغییر ضرایب دروس مهندسی مکانیک ارشد 99 را با بررسی چند کارنامه جلو می بریم. درادامه منظور از داوطلب تخصصی ساخت و تولید فردی است که بخش اعظم وقت خود را بر روی باکس ساخت تولید قرار داده است و تعداد بسیار محدودی از دروس دیگر را مطالعه کرده است.در گرایش ساخت و تولید در سالهای قبل با توجه به ضریب 4 بودن باکس ساخت و تولید و ضریب یک و دو بودن بقیه باکس ها، بسیاری از داوطلبان بخش اعظم وقت خود را به دروس ساخت و تولید اختصاص میدادند که حدود روند درستی بود و بسیاری از رتبههای خوب ساخت و تولید تنها یک باکس دیگر به جز ساخت و تولید و آنهم به صورت شاید خیلی محدود مطالعه کرده بودند و نتیجه نسبتاً مناسبی هم میگرفتند.
تغییرات ضرایب دروس مهندسی مکانیک برای گرایش ساخت و تولید باعث شده است که اثر باکسهای غیر ساخت و تولید بسیار بیشتر شود و نیاز است که داوطلبان این گرایش نیم نگاهی هم به سایر باکسها داشته باشند و به نظر میرسد مانند قبل نمیتوان تنها با تکیه بر باکس ساخت و تولید نتیجه مناسبی در گرایش ساخت و تولید گرفت.
در ادامه سعی میکنیم با در نظر گرفتن نمونه کارنامههای واقعی کنکور امسال مقداری به تحلیل تغییرات اعمال شده بپردازیم. سعی کنید مطالب را با دقت مطالعه کنید و از تصمیمات عجولانه پرهیز کنید.
همواره در کنکور ارشد مکانیک در بین رتبههای گرایش ساخت و تولید یک حباب وجود داشته است. درواقع داوطلبانی که ساخت و تولید جزو اولویتهای آنها نبوده است و باکس ساخت و تولید را در کنکور سفید گذاشتهاند، در صورتی که درصدهای مناسبی در بقیه باکسها کسب میکردند، رتبه مناسبی نیز در گرایش ساخت تولید کسب میکردند و در بین خود بچههای ساخت قرار میگرفتند. این موضوع تا کنون خیلی نگران کننده نبود زیرا با توجه به اختلاف بالای ضریب باکس ساخت و تولید نسبت به باکسهای دیگر (تا قبل از تغییرات اخیر)، داوطلبان غیر ساخت و تولیدی به شرطی رتبه خوبی در ساخت کسب میکردند که درصدهای باکسهای دیگر آنها بسیار بالا میبود (نسبی) و در این حالت رتبه گرایشهای دیگر آنها نیز بسیار خوب بود و چون اولویت اصلی آنها گرایشهای دیگر بود و در آن گرایشها هم رتبه خوبی کسب کرده بودند علاقهای به انتخاب ساخت و تولید نداشتند.به زبان ساده تر همواره در سالهای اخیر در بین رتبه های گرایش ساخت و تولید داوطلبان متقاضی دیگر گرایشها نیز وجود داشتند اما این موضوع مهم نبود زیرا با توجه به ضرایب، این داوطلبان حتماً در گرایشهای دیگر نیز رتبه خوبی داشتند و شانس قبولی آنها در گرایشهای دیگر بهتر از ساخت و تولید بود و خیلی تمایلی به انتخاب ساخت و تولید نداشتند و اگر هم انتخاب میکردند بعد از گرایشهای دیگر بود و با توجه شانس بالاتر قبولی گرایشهای دیگر، در همان گرایشها قبول میشدند.با اعمال تغییرات ضرایب دروس کنکور ارشد مهندسی مکانیک مقداری شرایط متفاوت شده است که در ادامه سعی میکنیم این موضوع را بررسی کنیم.
برای شروع در جدول زیر اطلاعات چند کارنامه واقعی کنکور 98 آورده شده است. این کارنامهها مربوط به افرادی است که بهصورت تخصصی برای ساخت و تولید مطالعه داشتهاند و حتماً سؤالات باکس ساخت را جواب دادهاند.
همانطور که در کارنامه مشخص است میانگین درصد افرادی که بهصورت تخصصی برای ساخت و تولید مطالعه نموده با اعمال ضرایب جدید کاهش پیدا میکند اما موقعیت نسبی این افراد نسبت به هم ثابت است.
اگر فقط همین گروه از داوطلبان (داوطلبان تخصصی ساخت و تولید- داوطلبانی که بخش عمده تمرکز خود را بر روی باکس ساخت و تولید قرار دادهاند) در کنکور وجود داشتند میتوانستیم بگوییم که تغیر ضرایب تأثیر زیادی ندارد، بااینکه میانگین درصد کاهش یافته اما موقعیت نسبی ثابت مانده است و در کنکور رتبه یا همان موقعیت نسبی مهم است؛ اما در کنکور داوطلبان گرایشهای دیگر نیز هستند که همانطور که قبلاً گفته شد میتوانند حتی با صفر زدن باکس ساخت تولید در بین رتبههای مناسب این گرایش قرار بگیرند. تا قبل از تغییرات جدید به دلیل اختلاف بالای ضریب باکس ساخت و تولید با دیگر باکسها افراد به شرطی در بین رتبههای خوب ساخت قرار میگرفتند که درصدهای بسیار خوبی در بقیه باکس میزدند و همین موضوع باعث میشد که این افراد عملاً در گرایشهای دیگر شانس قبولی بالاتری داشته باشند و در همان گرایشها نیز پذیرفته شوند
با تغییرات ضرایب جدید عملاً اختلاف باکس ساخت با بقیه باکس ها بسیار کمتر شده است (هرچند هنوز باکس ساخت بالاترین ضریب را دارد). این موضوع باعث میشود که علاوه بر اینکه میانگین درصد افرادی که فقط باکس ساخت (به همراه دروس خیلی محدود دیگری) را مطالعه کردهاند کاهش یابد، داوطلبان دیگر گرایشها نیز با شانس بالاتری برای کسب رتبه مناسب در گرایش ساخت داشته باشند و بدون نیاز به کسب درصدهای بسیار بالا در باکسهای غیر ساخت رتبه مناسبی در باکس ساخت کسب کنند درواقع با درصدهای ثابت، ضرایب جدید باعث میشود این افراد میانگین درصد بالاتری داشته باشند.
برای روشنتر شدن موضوع دو داوطلب کنکور امسال یکی داوطلب تخصصی ساخت و دیگر داوطلب گرایشهای دیگر مقایسه شدهاند.
با توجه به کارنامه ها در کنکور امسال و با ضرایبی که کنکور ارشد مکانیک 98 داشت داوطلبی که ساخت تولید را نزده و داوطلب گرایشهای دیگر بوده است رتبه بدتری (میانگین درصد پایینتری) نسبت به داوطلب مشخص شده ساخت و تولید دارد که فقط ساخت به همراه درصد خیلی محدودی از باکسهای دیگر زده است؛ اما با در نظر گرفتن ضرایب جدید مکان نسبی این دو نفر عوض میشود و میانگین درصدها کاملاً جابجا میشود و داوطلب دیگر رتبه به مراتب بهتری نسبت به داوطلب تخصصی ساخت خواهد داشت و با توجه به کسب رتبه بهتر شانس قبولی این داوطلب در گرایش ساخت نیز بالا میرود. اگر این داوطلب و داوطلبهای مشابه، گرایش ساخت را انتخاب نکنند عملاً شانس قبولی داوطلب تخصصی ساخت و تولید کاهش پیدا نمیکند اما با توجه به بهتر شدن رتبه احتمالاً تعدادی از این داوطلبان گرایش ساخت را انتخاب میکنند و این موضوع شانس قبولی داوطلبان تخصصی ساخت (در صورت عدم تغییر روند مطالعه) را کاهش میدهد. اینکه دقیقاً چقدر این شانس کاهش پیدا میکند مشخص نیست و به عوامل بسیار زیادی وابسته است (این فقط یک نمونه است و در عمل حالات بسیار متفاوتی ممکن است اتفاق بیفتد).
اینکه داوطلب دیگر گرایشها الان سادهتر میتوانند رتبههای بهتری در باکس ساخت و تولید کسب کنند لزوماً به این معنی نیست که همهی آنها قرار است گرایش ساخت و تولید را انتخاب کنند و شانس خود بچههای ساخت و تولید بسیار کاهش مییابد. بسیاری از این افراد اصلاً علاقهای به گرایش ساخت ندارند و با وجوداینکه رتبه بهتری نسبت به قبل در گرایش ساخت دارند اما انتخاب آنها همان گرایشهای دیگر خواهد بود؛ اما تغییرات جدید و شانس قبولی بهتر نسبت به قبل در گرایش ساخت تولید برای برخی داوطلبان غیر ساخت و تولیدی وسوسه کننده خواهد بود و به سمت انتخاب گرایشهای ساخت متمایل خواهند شد.
اگر بخواهیم سادهتر توضیح بدهم در سالهای اخیر با توجه به شرایط رشته و کشور بسیاری از داوطلبان متمایل شدهاند به انتخاب رشته دانشگاه به محور (به اینکه این رویه درست یا غلط است در مطلب کاری نداریم) و حتی حاضر هستند که رشتهای که علاقه ندارند را بروند اما دانشگاه بهتر قبول شوند درواقع انتخاب رشته این افراد بدین صورت است که کلیه گرایشهای (حداقل کلیه گرایشهای باارزش) مثلاً شریف را اول انتخاب میکردند بعد همه گرایشهای دانشگاه تهران و به همین ترتیب تا انتها پیش میروند. تا کنون به دلیل اختلاف ضرایب باکس ساخت با دیگر باکسها، داوطلبان غیرتخصصی ساخت (کسانی که باکس ساخت آنها صفر است و هدفی برای این گرایش نداشتند) در اغلب اوقات (بهجز برخی حالات خاص) شانس قبولی آنها در ساخت تولید یک دانشگاه مشخص پایینتر از گرایشهای دیگر بود و این افراد غالباً در ساخت و تولید قبول نمیشدند؛ اما تغییرات جدید باعث میشود که تا حدی شانس قبولی در ساخت و تولید برای این افراد بالاتر بیاید و تعدادی بیشتری از این افراد در گرایشهای ساخت و تولید قبول شوند. البته تمامی افراد این سبک از انتخاب رشته را انجام نمیدهند و تمامی آنهایی هم که این کار را میکنند در گرایش ساخت پذیرفته نمیشوند اما قطعاً تعداد آنها از سالهای قبل بیشتر میشود.
در یککلام در مورد تغییرات ضرایب کنکور ارشد مهندسی مکانیک 99 :
در حالت خوشبینانه:تغییرات ضرایب جدید فقط باعث کاهش میانگین درصد داوطلبان تخصصی گرایش ساخت و تولید میشود (در صورت عدم اصلاح روند مطالعه) و رتبههای آنها کاهش مییابد و حباب بین رتبهها بالا میرود اما رفتار حباب مانند سالهای قبل است و درصد کمی از این افراد (علیرغم رتبه مناسب در ساخت و تولید) به سمت انتخاب گرایش ساخت متمایل میشوند.
در حالت بدبینانه:با توجه به افزایش شانس قبولی داوطلبان دیگر گرایشها در ساخت و تولید درصد بسیاری از این افراد متمایل به انتخاب گرایشهای ساخت میشوند و شانس قبولی داوطلبان تخصصی گرایش ساخت و تولید میشود (در صورت عدم اصلاح روند مطالعه) کاهش چشمگیری پیدا میکند
در حالت منطقی:قطعاً رتبههای داوطلبان تخصصی گرایش ساخت و تولید میشود (در صورت عدم اصلاح روند مطالعه) کاهش پیدا میکند و حباب بزرگتری نسبت در سالهای قبل در بین رتبههای ساخت و تولید قرار میگیرد اما رفتار این حباب مثل سالهای قبل نخواهد بود و با توجه به بالاتر رفتن شانس قبولی درصد بیشتری از این حباب متمایل به انتخاب گرایش ساخت و تولید میشوند و شانس قبولی داوطلبان تخصصی ساخت و تولید را کاهش میدهند.
چه باید کرد؟ با توجه به نکات گفته شده و تغییرات ضرایب اعمال شده پیشنهاد ما به داوطلبان گرایش ساخت تولید این است که نکات زیرا در نظر بگیرید
بههیچ وجه مطالعه فقط باکس ساخت و تولید را پیشنهاد نمیکنیم و به نظر می رسد علیرغم سالهای قبل این رویه دیگر جوابگو نباشد.
از هر اقدام شتابزده و تغییرات ناگهانی در برنامه خود اجتناب کنید و هر تصمیمی که میخواهید بگیرید با در نظر گرفتن تمامی شرایط باشد.
بااینکه ضرایب دیگر باکسها بالا رفته است اما همچنان باکس ساخت و تولید بالاترین ضریب را دارد و نیاز است که وقت بسیار مناسبی به این باکس اختصاص داده شود.
حتماً از میان باکسهای دیگر بهخصوص باکس جامدات و ریاضی درسهایی را انتخاب کنید. اینکه حداقل چه تعداد درس باید از میان باکسهای دیگر مطالعه شود کاملاً وابسته به شرایط داوطلب است اما سعی کنید حداقل از دو باکس دیگر (نه لزوماً دو باکس کامل) مطالعاتی داشته باشید.
باز هم تکرار میکنیم رویه تک باکسی سابق (تک باکس به همراه یکی دو درس محدود) احتمالاً امسال ریسک بالاتری داشته باشد و باعث کاهش شانس قبولی شود
همهی موارد گفته شده پیشبینی و بر اساس روندهای سالهای گذشته است و تحلیل کارنامهها است و تا برگزاری یک کنکور با ضرایب جدید و مشاهده کامل نتایج نمیتوان نظر قطعی داد و داوطلبان کاملاً مختار هستند که به این توصیهها عمل کنند یا نه.
تحلیل تغییر ضرایب دروس مهندسی مکانیک ارشد 99 - کد ضریب طراحی کاربردی، تسلیحات، فناوری ماهواره و ماشینهای ریلی
در کد ضریب طراحی کاربردی تغییرات ضرایب به شدت گرایش ساخت و تولید نیست و فقط ضریب باکس دینامیک ارتعاشات از 2 به 3 افزایش یافته است.داوطلبان گرایش طراحی کاربردی در سالهای قبل اغلب حتماً باکس جامدات را کامل مطالعه میکردند و با توجه به وقت و هدفی که داشتند از میان باکسهای دیگر دروس دیگری را نیز انتخاب میکردند و به جز زبان باکسهای دیگر از نظر اهمیت همه یکسان بودند.با تغییرات جدید باکس دینامیک و ارتعاشات نیز ضریب مشابه باکس جامدات پیدا کرده است و ممکن است که برخی داوطلبان گرایش طراحی کاربردی احساس کنند که لزوماً باید این باکس را نیز کامل مطالعه کنند، این موضوع بر روی کاغذ تا حدی درست است اما در عمل باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه بیان میشود.
ابتدا چند نمونه کارنامه واقعی مربوط به گرایش طراحی کاربردی کنکور 98 در جدول زیر آورده شده است و تاثیر تغییرات ضرایب کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک 99 را روی این کارنامه بررسی می کنیم
همانطور که از کارنامه مشخص است با تغییر ضرایب میانگین درصد نیز تغییر میکند اینکه این تغییر مثبت یا منفی است وابسته به درصد باکس دینامیک و ارتعاشات و میانگین درصد است. تغییرات به شدت گرایش ساخت و تولید نیست اما بی تأثیر هم نیست.
همانطور که گفته شد قطعاً با توجه به افزایش ضریب باکس دینامیک ارتعاشات، داوطلبان گرایش طراحی کاربردی و بقیه گرایشهای کد ضریب 2 باید نگاه ویژه تری نسبت به این باکس داشته باشند اما این به معنی لزوماً خواندن کامل این باکس نیست.
در پاراگرافهای بعدی دلیل این موضوع بیان میشود.
باکس دینامیک و ارتعاشات معمولاً یکی از سخت ترین باکس های کنکور است و داوطلبان بسیاری در این باکس مشکل دارند و معمولاً میانگین درصد کسب شده در این باکس کمتر از باکس سیالات و جامدات است. همچنین این باکس نسبت به دو باکس سیالات و جامدات یک درس اضافه دارد و چهار درسی است درواقع یعنی شما نیاز است برای تسلط کامل چهار درس را بخوانید اما در دو باکس دیگر سه درس و این تیز مقداری به سختی این باکس اضافه میکند (مقایسه کامل باکسها و دروس کاملاً وابسته به شرایط هر داوطلب است و نکات گفته شده فقط جنبه عمومی دارند). درواقع داوطلبان برای تغییر برنامه خود با توجه به ضرایب جدید باید به این موضوع نیز توجه کنند و سطح خود را در این باکس مورد ارزیابی قرار بدهند و سپس بر اساس آن درس یا دروس جدیدی از این باکس به برنامه خود اضافه کنند.
نکته دیگری که داوطلبان باید توجه کنند مقایسه باکسها به همراه ضرایب است. به عنوان مثال اگر در یک حالت فرضی یک داوطلب گرایش طراحی بخواهد بین باکس تبدیل و دینامیک و ارتعاشات (حتی جامدات) یکی را انتخاب کند باید این سؤال را از خود بپرسد که مثلاً 30 درصد زدن در باکس سیالات برایش سادهتر است یا 20 درصد در دینامیک ارتعاشات (نسبت 3 به 2) و این دو با توجه به ضرایب ارزش یکسانی دارند و هرکدام سادهتر بود باید انتخاب کنید. درواقع منظور این است که اگر شما روی باکس تبدیل تسلط به مراتب خیلی بهتری دارید اما دینامیک ارتعاشات خیلی ضعیف هستید هیچ اجباری به انتخاب باکس دینامیک ارتعاشات نیست علیرغم ضریب 3 بودن این باکس. دقت کنید هدف از بیان این مثال این نبود که شما باید یکی از باکسهای سیالات یا دینامیک ارتعاشات را انتخاب کنید بلکه یک حالت خاص برای رساندن مقصود بود و در اکثر مواقع افراد باید ترکیبی از باکسهای مختلف را انتخاب کنند.
دریک کلام در مورد تغییرات ضرایب کنکور ارشد مهندسی مکانیک 99:
تغییر ضرایب کنکور ارشد مهندسی مکانیک 99 در کد ضریب 2 به اندازه تغییرات ساخت و تولید تأثیر گزار نیست اما باید به آن توجه کرد. اثر باکس دینامیک ارتعاشات بیشتر شده است اما با توجه به سخت بودن این باکس نمیتوان با قطعیت گفت که همهی افراد باید بر خورد یکسانی داشته باشند و مثلاً همهی دروس این باکس را مطالعه کنند قطعاً باید نگاه جدی تری به این باکس داشته باشید اما همه جوانب را نیز در نظر بگیرید.
چه باید کرد؟ با توجه به نکات گفته شده و تغییرات ضرایب دروس پیشنهاد ما به داوطلبان گرایش طراحی کاربردی این است که نکات زیرا در نظر بگیرید.
اگر قطعیت زیادی در انتخاب این گرایش ندارید و خیلی مطمئن نیستید به انتخاب این گرایش، لازم نیست تغیری در برنامه خود ایجاد کنید و طبق روال قبل پیش برید.
داوطلبانی که قطعاً میخواهند گرایش طراحی کاربردی بروند و پایه دینامیک ارتعاشات خیلی قویای هم دارند پیشنهاد میکنیم که حداقل دو تا سه درس از این باکس را مطالعه کنند
داوطلبانی که قطعاً میخواهند گرایش طراحی کاربردی بروند اما پایه دینامیک ارتعاشات خیلی قویای ندارند پیش نهاد میکنیم در صورت امکان یک درس از این باکس مطالعه کنند.
در کنکور ارشد میانگین درصد مهم است و اینکه چه باکسی زدید یا نه مهم نیست و در آخر فقط میانگین درصدها است که مقایسه میشود بنابراین شما از هرکجا و هر باکسی که از نظر شما سادهتر و بهتر است باید این میانگین درصد را جمع کنید به عنوان مثال اگر شما فقط باکس جامدات رو بخوانید و 100 بزنید برابر با میانگین درصد 27 است (با ضرایب جدید) و رتبه شما باکسی که همه باکسها را 27 درصد زده است برابر است؛ بنابراین با توجه به ضرایب درسهایی رو انتخاب کنید که بتوانند به شما میانگین درصد موردنظرتان را بدهند.
بهطورکلی پیشنهاد میکنیم که به نحوی درسها را مطالعه کنید که درصد شما در باکس دینامیک و ارتعاشات به اندازه میانگین درصد هدف شما باشد. به عنوان مثال اگر هدف شما رتبه زیر 200 است باید به میانگین درصد حدود 30 برسید و در این حالت باید بتونید باکس دینامیک ارتعاشات را حداقل 30 درصد بزنید. این فقط یک پیشنهاد کلی است و اولویت با در نظر گرفتن نکات قبلی است.
همهی موارد گفته شده پیشبینی و بر اساس روندهای سالهای گذشته است و تحلیل کارنامهها است و تا برگزاری یک کنکور با ضرایب جدید و مشاهده کامل نتایج نمیتوان نظر قطعی داد و داوطلبان کاملاً مختار هستند که به این توصیهها عمل کنند یا نه.
منبع : 3gaam.com